poniedziałek, 23 stycznia 2017

Londyn | maj 2016

 Nadeszła wiekopomna chwila... najwyższa pora na nadrabianie blogowych zaległości.  Zdjęcia stylizacji pochłaniają dużo mojego czasu, ale dziś przychodzę do Was z fotorelacją z majowego wypadu do Londynu. Londyn to miasto, które bardzo lubię. Od kilku lat to mała tradycja, aby tam się pojawić, choć na jeden dzień. Majowa wizyta była moją trzecią. Miała zupełnie inny charakter - pierwszy raz -  zorganizowana wycieczka, drugi raz - wypad na zakupy, a trzeci - samodzielny wyjazd do Londynu. Poznałam Londyn od zupełnie innej strony - od strony, którą najbardziej cenię - od strony podróżnika,  który sam musi zadbać o swoje lokum, o to, co będzie zwiedzał i jak spędzi ten czas. 
Wyjazd do Londynu był "nagrodą", wypoczynkiem po majowym szaleństwie z maturami i konkursem. Wyjazd był mi jak najbardziej potrzebny i rozpoczął moje najdłuższe wakacje życia. 
W Londynie zwiedziliśmy standardowe miejsca jak Big Ben, Westminister,  Tower of London, ale jednak bardziej skupiłyśmy się na odkrywaniu mniej znanych miejsc.

W Londynie mogę Wam z całego serca polecić:
• Sky Garden - wysoki budynek, z którego rozpościera się panorama Londynu. Wejście jest darmowe, jednak należy zabookować sobie bilet wstępu z wyprzedzeniem (najlepiej kilku tygodniowym, ja czatowalam kilka dni przed wyjazdem i udało się zdobyć wejsciowki) Bilet wstępu wybieracie na określoną datę i godzinę. Można też tam wejść przez zabookowanie miejsca w restauracji (ale to dosyć kosztowna inwestycja i trzeba wpłacić zaliczkę). Sky Garden ma bardzo ładne wnętrze, wszędzie pełno roslinosci. Możemy zobaczyć panoramę Londynu z wielu stron. W drodze do Sky Garden zaszłysmy do starbucks,  obok były świetne leżaki. Super było wypić nowe frappuccino, wygodnie siedząc i relaksując się.
Notting Hill - dzielnica z kolorowymi domami. Idealna dla osób,  lubiących wszystko co kolorowe. Dla mnie istny fotograficzny raj.
Piccadilly Circus, Soho - wieczorem warto wybrać się na Piccadily Circus i zobaczyć słynne reklamy. Niedaleko znajduje się dzielnica Soho -miejsce tętniace życiem,  restauracji i wiele innych.  Również znajduje sę tam dzielnica chińska.  Warto tam zajść - ciekawe bramy, lampiony.
Japoński Park - niedaleko Notting Hill. Bardzo ładny park, dużo roślinności,  ładny wodospad, piękny paw, ciekawe pomniki.
Muzeum naturalne - lubię do niego zajść - uwielbiam patrzeć na kulę ziemską, przez którą wjeżdża się na kolejne piętro muzeum.
Oxford street - nieodzowny element wyjazdu.  Lubię pochodzić po tej ulicy, popatrzeć na wystawy. Oczywiście zawsze zajdę do Primarka i coś kupię. I mój must-have sklep jd sports - sportowe buty w niskich cenach, jeśli mieścicie się w dziecięca rozmiarówkę. W Londynie zawsze wypatrzę jakieś fajne sportowe buty.
wieczorne przeceny - w wielu sklepach spożywczych wieczorem tak po godzinie 19 są przeceny na pieczywo - słodkie i słone.  Można zakupić je w niskiej cenie i mieć prowiant na następny dzień
długie spacery - w Londynie metro bardzo dużo kosztuje, cena jest zależna od stref. Jeden przejazd przeciętnie kosztuje 5 funtów. Dlatego na wyjeździe chodziłyśmy na pieszo - ponad 20 km dziennie. Jemy co chcemy, spalam kalorie i dbamy o kondycję - czego chcieć więcej. 
jedzenie - do Polski warto przywieźć różne słodkości.  Polecam słynne reeses czy hersheys. Lubię także short bread cookies.
lokale - polecam mojego ulubionego Starbucksa, gdzie zawsze jakoś trafiam na happy hours - połowa ceny za napój.  Polecam również lokal Paul. Dobre shaki - pilysmy shaki o smaku makaronikow - ja malinowy, a mama pistacjowy. Wypieki tez smaczne, a wystrój bardzo klimatyczny. Polecam także soki przyrządzane na Oxford street - pycha!

To by było na tyle, jak coś mi się przypomni to dopiszę. A teraz zapraszam na fotorelację (głównie z telefonu, bo jeszcze nie miałam czasu dokładnie przejrzeć zdjęć z aparatu, aż tyle ich jest!)

A Wy byliście kiedyś w Londynie? Lubicie to miasto? Podoba Wam się moja fotorelacja? :)


39 komentarzy:

  1. Good pictures, have a good day

    http://elegant-e.blogspot.com/
    https://www.instagram.com/elegant_e_blog/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale pięknie ! :)
      http://blog017.blogspot.com/

      Usuń
  2. Uwielbiam Londyn i w każdej możliwej chwili lubię tam wpaśc podobnie jak Ty choćby na jeden dzień. Takie oderwanie od codzienności i szarości dnia codziennego
    Fajnie pokazałaś Londyn od tej strony mniej znanej.
    Jedno co mi brakuje dla ludzi, którzy nie byli w Londynie i planują swój pierwszy wyjazd to - podpisy pod fotkami co jest co :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne widoki, naprawdę dużo udało Ci się zwiedzić. I ladna,pozytywna buźka :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie tym razem był to wypad przepełniony wrażeniami, których nie doznałas wcześniej . Mam nadzieję że kiedyś i ja odwiedzę Londyn,choć nie ukrywam... bardziej kuszą mnie południowe kraje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post i przepiękne zdjęcia. :-) Bardzo podoba mi się ta kurteczka. :-) Zapuszczałam włosy i zawsze sobie mówiłam, że będę miała nieskończone możliwości uczesania długich włosów, a moje fryzury na co dzień będą piękne i zróżnicowane. Więcej na stronie fryzury

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam całkiem podobną przygodę. Wyjechałam do Londynu po maturze, jednak szukać pracy. Zostałam tam 3 miesiące, a ostatecznie tak mi się spodobało, że wróciłam za rok. Bardzo ładne zdjęcia, pomimo, że w Londynie jest tak wiele pochmurnych i ciemnych dni. www.zostajetu.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę wyjazdu,zawsze chciałam pozwiedzać Londyn :) Twoje zdjęcia są prześliczne :D! :*
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeju, jak tam pięknie ♥Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥ Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  9. oh my gosh the second place where you took pictures are so cute! I love the pink building!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Beautiful! Sky Garden looks like something I would love!

    OdpowiedzUsuń
  11. I've always dreamed of going to London. Your pictures instantly made me think of BBC's Sherlock or 221B Baker Street to be exact :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne zdjęcia i miejsca. Mam nadzieję, że będą miała okazję kiedyś tam pojechać. ^^
    kklaudix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Seems like a beautiful journey and experience. You will have these memories for a lifetime, for sure.

    OdpowiedzUsuń
  14. The donut looks so yummy, such great photos!! I hope I can travel here one day!

    OdpowiedzUsuń
  15. Widać, że to był bardzo udany wypad <3 Piękne miejsca

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Beautiful photos. Glad you enjoyed my home city. xx

    OdpowiedzUsuń
  17. Kocham Londyn, niestety byłam tam bardzo krótko. Te kolorowe budynki sa urocze <3
    Zapraszam do mnie
    weerka-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. London was really a nice place to visit. Your photos were so captivating and I can see that you enjoy getting a lot of the images of colored houses.

    OdpowiedzUsuń
  19. Such beautiful photos! I want to visit London one day :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękny ten Londyn :)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. cudowne zdjęcia :)
    http://swieciedziewczyn.blogspot.com/ zapraszamy do nas

    OdpowiedzUsuń
  22. London is at the top of my bucket list! Judging from your pictures it looks beautiful!

    OdpowiedzUsuń
  23. Planuje tam jechać w wakacje, muszę koniecznie zapamiętać wszystkie te miejsca! ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. It sounds like you had such a lovely trip! Your photos turned out beautifully by the way!

    OdpowiedzUsuń
  25. Byłam w Londynie i w zupełności zgadzam się z Tobą, jeśli chodzi o miejsca, które trzeba koniecznie tam odwiedzić :) Cudowne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  26. So many nice pictures! And you're really pretty ❤
    I'm a new readers here. Maybe we can follow each other? My blog: http://worldismagiiic.blogspot.fr

    OdpowiedzUsuń
  27. Była raz w Londynie ale o paru miejscach nie słyszałam :) musze je zobaczyć!
    OnlyDreams

    OdpowiedzUsuń
  28. ja tez uwielbiam Londyn, chociaz za kompletnie inne rzeczy, sprawdz jak wyglada "moj" Londyn :)
    zapraszam na nowego posta :)
    Diversity...czyli kazda kultura ma swoje nawyki i zwyczaje :)
    https://brbadventures.wordpress.com/2017/01/26/diversity/
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  29. Lovely photos ♡

    Do you wanna follow each other via GFC or Bloglovin? Lemme know ♥
    * Blog de la Licorne *

    OdpowiedzUsuń
  30. Your pictures are absolutely STUNNING!!! We are doing a day trip to London in March, but cannot wait to do a long trip there!
    http://beyondblessedblog.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Londyn jest na liście miejsc które chce zobaczyć w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  32. Nigdy nie byłam w Londynie :D
    Piękne zdjęcia, widać, że świetnie spędziłaś czas.
    Pozdrawiam!

    Zapraszam do obserwacji i komentowania :)

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam wracać do moich ulubionych państw, które zwiedziłam. Oglądać je za każdym razem z innej strony,odkrywać "coś" nowego. Mam nadzieję, że kiedyś odwiedzę również Londyn.
    Odwdzięczam się za szczery komentarz.
    Pozdrawiam,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. nie byłam nigdy w londynie :)

    jeżeli masz ochotę na wspólną obserwację to zacznij i daj znać u mnie abym mogła się odwdzięczyć. ♥
    MÓJ BLOG-KLIK
    DRESSCLOUD

    OdpowiedzUsuń
  35. beautiful pictures, i'm sorry I don't understand what you typed out though. :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Kurczę... Nigdy nie byłam w Londynie, bo sądziłam, że jest to zaniedbane miasto. Ty natomiast pokazałaś mi je z zupełnie innej strony. Choć prędko się m nie wybiorę - rozważę owy wyjazd chociażby na parę dni :)

    Zapraszam ;)
    http://panikosmetyk.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  37. Looks like you had a good travel and a good experience! I really love all these photos, Glad you share this

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Fotografia sposobem wyrazu , Blogger