niedziela, 20 marca 2016

Wartość wspomnień |

Hej!

        Co tam u Was? U mnie całkiem dobrze - chcę już być po maturze. Po woli mam dosyć rożnych prac domowych i próbnych arkuszy maturalnych. Jeśli mowa o egzaminie dojrzałości to w czwartek i piąte byłam na pielgrzymce dla maturzystów. Byliśmy w Auschwitz-Birkenau. Wstrząsające zdjęcia, widoki. Sądzę, że każdy powinien tam pojechać, żeby zrozumieć, co działo się w obozach zagłady. Podręczniki od historii nie ukazują w pełni oblicza obozów. Dla mnie wizyta była wstrząsająca i przygnębiająca. Jak pani przewodnik powiedziała - ludzie ludziom zgotowali ten los - i to przeraża, że człowiek potrafi wyrządzić innej osoby tak ogromną krzywdę.

        Po smutnej wizycie w Oświęcimiu pojechaliśmy do Krakowa. Miasto, które jest mi bardzo bliskie. kilka lat temu w tym mieście spędzałam razem ze scholą czas właśnie w Krakowie - mieście naszej Siostry. Zwiedzałyśmy, śpiewałyśmy przy Sukiennicach. Kiedy tak przechodziłam w czwartek po ulicach Krakowa, czułam wzruszenie. Wspominałam piękne czasy. Myślę, że musimy zachowywać wspomnienia. Utrwalać je. To one dają nam radość, energię i siłę. Poza tym, doszłam do wniosku, że warto tworzyć z innymi ludźmi wspólnotę. W naszym wypadku to wspólnota religijna. Ale to nie musi być koniecznie taka grupa. Zbiorowość ludzi daje nam szczęście. niesiemy sobie uśmiech, pomoc i wsparcie. Czujemy się potrzebni, doceniani. Spędzamy razem wolny czas. Rozwijamy nasze wspólne pasje.W dzisiejszych czasach to ważne, aby spędzać z ludźmi czas. W erze smartfonów i Internetu zapominamy o więziach międzyludzkich, co bardzo mnie niepokoi. przepraszam, za tę przydługą dygresje, ale kiedy myślę o Krakowie, wspominam dawne czasy, które mogłyby wciąż trwać. Niestety nasze życie pędzi i zmienia się.
           W Krakowie spędziliśmy dosyć sporo czasu. Wieczorem dojechaliśmy do Częstochowy - miejsca docelowego naszej pielgrzymki. W piątek miały miejsce różne modlitwy, spotkania oraz akt zawierzenia matury Matce Bożej.
       Wyjazd udany, aczkolwiek bardzo męczący. Pisząc tego posta, jeszcze czuję zmęczenie. Pielgrzymka była mi potrzebna nie tylko ze względów duchowych, ale także z psychicznych. Oderwałam się od szkoły i monotonii życia, co było mi bardzo potrzebne i wciąż jest. Jakoś trzeba przeżyć ten czas przed maturą i po maturze (w oczekiwaniu na wyniki). Uważam, ze wyjazdy - krótkie czy długie są lekiem na nasze zmartwienia - szkoda, że krótkotrwałym, lecz zawsze dodadzą nam nowej siły i pozwolą się zrelaksować.

 buty - CCC (Lasocki) | spodnie - stradivarius |

Pamiętajcie - warto tworzyć piękne wspomnienia, które dają nam radość i siłę! :)

A teraz mam dla Was z kilkoma propozycjami ubrań na wiosnę - chcę zaopatrzyć się w rożnego rodzaju płaszczyki i narzuty. Co o nich myślicie?
KLIK |   KLIK   |   KLIK   |   KLIK   |   KLIK
 

13 komentarzy:

  1. twoja kurtka mi sie podoba
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. ładna kurteczka:)

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześwietne zdjecia! :D Zakochałąm się w tej kurtce!

    julia-skorupka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Dokładnie! Warto tworzyć wspomnienia. Poklikałam :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. cudny ten płaszczyk w biało czarne pasy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Całkowicie zgadzam się z Tobą w kwestii obozów zagłady. Żadne słowa nie potrafią oddać cierpienia, jakie towarzyszyło ludziom tam przebywającym. Tam trzeba po prostu przyjść, zobaczyć to i poczuć. Najlepiej włożyć słuchawki, puścić melancholijną muzykę i przejść się w samotności ścieżkami, którymi kroczyli ludzie skazani na taki ból...

    Zapraszam także do mnie - http://dzis-zmienie-siebie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna ta Twoja kurtka :) klik
    Jeśli możesz kliknij u mnie w najnowszym poście.

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. dokladnie, bo wspomienia to jedyny co nam piękne pozostaje.... :)

    Krakow to mega klimatyczne miassto, wlasnie na majowkę planujemy tam się wybrać :)

    Świetny zestaw, luz i wygoda przede wszystkim, ale wciąż jest modnie i stylowo- i przede wszystkim nei przekombinowane, jak to bywa na większości blogów, te dziewczyna powinny brać z Ciebie przykład :)

    też muszę sobie sprawić taką bomberkę <3

    milego dnia :)
    Daria

    poklikane :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten beżowy płaszczyk jest świetny!
    Nie sądziłam, że moze kosztowac tylko 15$!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. wydaje mi się ze wspomnienia to cos wspaniałego. nie ważne czy dobre czy zle ( choć lepiej te dobre) ale tak czy inaczej po jakims czasie zyskujemy do nich sentyment i wzbogacamy się o nowe doświadczenie :) super foty i kurtka :)


    ,,jak dbam o wlosy farbowane'' - http://alexwberry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspomnienia są czymś przepięknym ! Ja nieraz kiedy przypominam sobie jakiś epizod z mojego życia, to chce mi się płakać a czasami śmiać :) To takie piękne! Wspomnienia są jak dla mnie bardzo cenną wartością <3
    >> MÓJ BLOG <3 <<

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Fotografia sposobem wyrazu , Blogger